Międzyzdroje - wakacje 2010

Podczas ostatnich wakacji tydzień spędziliśmy w Międzyzdrojach. Choć zastanawialiśmy się nad zagranicą to jednak wybraliśmy Polskę. Bałtyk jest wyjątkowy i choć to "zimne morze" jak mówi piosenka to zamiast jeździć do Egiptu czy Tunezji lepiej urlop spędzić tutaj.
W podróż nad morze wybraliśmy się bardzo wcześnie rano, właściwie w nocy. Po kilku minutach znaleźliśmy się na autostradzie A1 i od tego momentu prawie do końca podróż odbywała się właśnie autostradą. W Polsce do niewielu miejsc da się dojechać autostradą, a nam udało się to tylko dlatego, że trasa biegła przez Niemcy. Ogólnie podróż samochodem nie była bardzo męcząca, trasa prosta, a jedynym trudniejszym punkiem był o ile się nie mylę Schönefelder Kreuz. Późnym popołudniem dotarliśmy na miejsce, by jeszcze tego samego dnia zobaczyć upragnione morze.

W Międzyzdrojach byłem kilka razy bardzo dawno temu. Z kolei podczas wakacji w Wisełce odwiedzaliśmy Międzyzdroje tylko "na chwilę". Trochę się tam zmieniło. Kiedyś nie było chyba tak wielu ludzi, ale też nie było mola. Pamiętam schody, które biegły z plaży niedaleko Międzyzdrojów na Kawczą Górę. Pewnego dnia nawet szukaliśmy tych schodów, ale jak się później dowiedziałem od pani przewodnik, schody zostały zniszczone kilka lat temu przez sztorm.

Ponieważ mieszkaliśmy niedaleko plaży to kilka razy udało nam się wstać wcześnie rano i jeszcze przed śniadaniem pobiegać na plaży. Właściwie pierwszy raz byłem o tej porze dnia nad morzem i muszę przyznać, że to niezapomniane przeżycie. Ogólnie w Międzyzdrojach jest bardzo dużo ludzi, więc molo i plaża są zwykle przepełnione. Może za wyjątkiem czasu porannych biegów kiedy to na plaży jest jeszcze niewiele ludzi.

Oprócz opalania się na plaży i mola Międzyzdroje oferują bardzo wiele innych atrakcji. Na przykład będąc na promenadzie i wybierając się w przeciwnym do morza kierunku za chwilę można się znaleźć w parku zdrojowym. Dokładnie jest to Park Zdrojowy im. Fryderyka Chopina.

Międzyzdroje znajdują się na Wyspie Wolin. Będąc na tej największej polskiej wyspie wybraliśmy się też na wycieczkę dookoła Wyspy Wolin. Podczas tej wycieczki zobaczyliśmy Turkusowe Jeziorko, Miasto Wolin oraz Kamień Pomorski. Innym razem byliśmy w pobliskim Świnoujściu, w zagrodzie żubrów oraz na Kawczej Górze.

Tydzień nad morzem to trochę mało, ale w sam raz by poczuć tamten klimat, nacieszyć się słońcem i wodą.