Wyprawa na Pilsko

Pilsko (1557 m n.p.m.) to drugi po Babiej Górze co do wysokości masyw górski w Beskidzie Żywieckim. Sam szczyt znajduje się po stronie słowackiej i wg tamtejszej regionalizacji należy do Beskidu Orawskiego. Przed przystąpieniem Polski i Słowacji do Unii Europejskiej, aby wejśc na sam szczyt należało okazać paszport (jeśli w pobliżu znajdowała się straż graniczna). Od strony polskiej na Pilsko najlepiej wejść z Hali Miziowej.

Tak też zrobiliśmy. Z Korbielowa Kamiennej wyruszyliśmy na Halę Miziową zielonym szlakiem. Z Hali Miziowej żółtym szlakiem weszliśmy na Pilsko. Po drodze zachwycalismy się pięknymi widokami, koniami i owieczkami. Ze szczytu zeszliśmy na Halę Miziową czarnym szalkiem, a nastepnie tak jak weszlismy, zeszlismy do Korbielowa.
Nasza trasa to najszybsza propozycja wejścia na Pilsko. Na Halę Mizową pod Pilskiem prowadzi kilka szlaków. Można tam wejśc czerwonym szlakiem z Hali Rysianka lub z przełęczy Glinne, zielonym z Korblielowa Kamiennej lub Mrozówki, albo żółtym z Korbielowa.
Na Pilsko można też wejść ze Słowacji zielonym szlakiem.
Po niezbyt długiej górskiej wycieczce pojechaliśmy do Jeleśli do Starej Karczmy. Trzeba przyznać, że budynek jest imponujący. Nastepnie pojechaliśmy do Żywca gdzie m.in. odwiedziliśmy park i pałac Habsburgów.